کد خبر: ۱۴۴۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس:

طرح "بوم واره" ابزار حمایتی دولت از حوزه نوآفرینی است/ سامانه ملی ایران نوآفرین راه اندازی شد

مهرداد سهرابی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کسب‌وکارهای نوآفرین فارس به معرفی طرح بوم واره به عنوان ابزاری برای حمایت از حوزه نوآفرینی کشور پرداخت.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در مراسم پایانی این رویداد گفت: با شیوع کرونا، توسعه فناوری و نوآوری به الزامی برای مدیریت شرایط فعلی و خلق فرصت‌های جدید بدل شد و لزوم توجه به این حوزه با توجه به تاثیر آن بر سایر بخش ها از جمله اقتصاد و زندگی روزمره مردم بیش از پیش اهمیت یافت.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهتمام به این موضوع و شناختی که از ماهیت فعالیت های استارت آپی و مشکلات این کسب و کارها در وزارت وجود داشت، حمایت از حوزه نوآفرینی را در دستور کار قرار داد و با پیگیری و تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت، زمینه رفع موانع و مشکلات استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا و نوآور با استفاده از ظرفیت های قانونی فراهم و گام مهمی برای حمایت از حوزه نوآوری در کشور برداشته شد.

سهرابی از راه اندازی سامانه ملی ایران نوآفرین خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون این سامانه به آدرس (irannoafarin.ir) به عنوان سامانه‌ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور به ارایه خدمات به ذینفعان این حوزه می پردازد  و امکان رشد و شکوفایی در این بخش از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات موردنیاز فعالان حوزه و یکپارچه‌سازی آن‌ها، فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه وزارت ارتباطات خدمات و طرح های متنوعی را برای حمایت از شرکت ها و کسب و کارهای نوپا و استارت آپی حوزه فناوری اطلاعات در این سامانه ارایه کرده است، به معرفی طرح "بوم واره" به عنوان یکی از  زیرخدمت های این سامانه پرداخت.

 وی اظهار کرد: مدل کسب و کار B TO B  یا (Business-to-Business) بر طرح بوم واره حاکم است و تمرکز این طرح بر فروش محصولات و یا خدمات یک شرکت به شرکت های دیگر است و در واقع در این طرح، خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی و برای بخش نوپا و نوآور  ارایه می‌شود.

سهرابی روند حمایت در بوم واره را به این صورت تشریح کرد که هر شرکتی که خدمات خود را در سامانه بوم واره ارایه می‌دهد شش ماه اول باید خدمات خود را به‌صورت رایگان به استارت آپ‌ها ارایه کند اما شش ماه دوم خدمات را به استارت آپ‌ها به‌صورت نیم بها ارایه می‌کند و در واقع حدود نیمی از هزینه‌ها از سوی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات و نیمی نیز از سوی دولت جبران خدمت می‌شود و در واقع در این طرح علاوه بر اینکه کسب و کارهای نوپا به صورت غیرمستقیم توسط دولت حمایت می شوند، شرکت‌های متوسط و بزرگ ارائه دهنده خدمات هم اگر  خدمات خود را روی بوم واره ارائه کنند بر اساس اظهارنامه مالیاتی از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  تسهیلات با نرخ بهره پایین دریافت می کنند.

گفتنی است نخستین جشنواره کسب و کارهای نوآفرین فارس به همت مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در شیراز برگزار شد و در مراسم اختتامیه این رویداد در دانشگاه شیراز، از 49 طرح دریافت شده از شرکت های نوآور، 9 طرح به مرحله داوری نهایی رسیدند و سه طرح در حوزه های پزشکی، کشاورزی وفناوری اطلاعات رتبه های برتر را کسب کردند.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
0
اینا برا فاطی تنبون نمیشه. جوونا کار و شغل پایدار میخوان تا بتونن درآمد پایدار داشته باشن. ازدواج کنند. بچه دار بشن. خونه اجاره کنند و بخرند. با این طرح های مسخره و نمایشی و تبلیغاتی که در این سال‌ها دیدیم فقط میتونید پز بدین و شو بازی کنید.