کد خبر: ۱۵۱۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی:

رویکرد دولت سیزدهم رویکرد تقویت محیط کسب و کار، رفع موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه است/ استان فارس بهشت سرمایه‌گذاری

استاندار فارس با بیان اینکه باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه و همفکری معاونت امور اقتصادی استانداری فارس و اتاق بازرگانی معیارها بررسی و اصلاح شود، اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم رویکرد تقویت محیط کسب و کار، رفع موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه است باید تلاش کنیم نه تنها افتی در این زمینه نداشته باشیم بلکه شاهد رشد همه جانبه استان نیز باشیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه گفتگوی دولت با بخش خصوصی که امروز 11 آذرماه در استانداری فارس برگزار شد، در خصوص معیارهای ارزیابی عملکرد و انتخاب دستگاه‌های برتر در استان فارس عنوان کرد: به جای ارزیابی عملکرد باید از جمله ارزیابی میزان رضایت از دستگاه های اجرایی استفاده شود.

وی افزود:اگرچه بنده معتقدم سیستم ارزیابی عملکرد دارای اشکالاتی بسیاری است اما می تواند کمک کند بخشی از ضعف هایمان را کاهش دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه و همفکری معاونت امور اقتصادی استانداری فارس و اتاق بازرگانی معیارها بررسی و اصلاح شود، اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم رویکرد تقویت محیط کسب و کار، رفع موانع تولید و بهبود اقتصاد جامعه است باید تلاش کنیم نه تنها افتی در این زمینه نداشته باشیم بلکه شاهد رشد همه جانبه استان نیز باشیم.

ایمانیه در ادامه تصریح کرد: باید از استانها و دستگاه‌هایی که رتبه های برتر را در ارزیابی کسب کرده‌اند الگوبرداری کنیم و تک تک معیارهایی که موجب رشد و برتر شدن دیگر استانها شده را مورد بررسی قرار داده و آنها را در استان پیاده کنیم.

خود زنی‌ها و ارزیابی عملکردی که در استان انجام می‌شود آسیب جدی به استان وارد می‌کند

مبینی مشاور اقتصادی استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه  خود زنی‌ها و ارزیابی عملکردی که در استان انجام می‌شود آسیب جدی به استان وارد می‌کند، اظهار کرد: ما در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار دو شاخص مهم داریم که یکی  فضای کسب و کار و دیگری شاخص امنیت سرمایه‌گذاری است که هر دو شاخص بر مبنای مولفه‌های نظرسنجی تهیه می شود از طرفی چون ذی نفعان در این نظر سنجی و ارزیابی شرکت می‌کنند پس عملکرد ذی نفع مورد بررسی قرار می‌گیرد و شاخص تهیه می‌شود، اما آنقدر در فارس خودزنی کرده ایم که وقتی فرم ها را برای نظرسنجی ارسال می کنیم عدد مطلوبی ذکر نمی‌شود.

مشاور اقتصادی استاندار فارس با بیان اینکه ما باید یک کار فرهنگی در استان انجام دهیم تا ذهنیت سرمایه‌گذار را مثبت کنیم، تصریح کرد: تقاضا دارم حوزه فرهنگی، روابط عمومی ها، رسانه و فضای مجازی به کمک بخش خصوصی بیایند تا این ذهنیت را تغییر دهیم.

ایمانیه در ادامه صحبتهای مبینی مشاور اقتصادی خود با اشاره به اینکه بنده از ۲ تا ۳ ماه گذشته اعلام کرده‌ام که فضای استان فارس یک فضای آماده برای کسب و کار و سرمایه گذاری می باشد، عنوان کرد:هر کسی گله و شکایتی دارد که مانعی برای انجام امور سرمایه گذاری ایجاد کرده و همراهی نمی کند به ما اطلاع دهد تا رفع مشکل شود.

استاندار فارس گفت: از همین جا اعلام می‌کنم که استان فارس بهشت سرمایه‌گذاری است و این باید شعار همه دستگاه‌ها باشد تا مشکل سرمایه‌گذاری حل شود.

استان فارس باید یک سند دسته جمعی در خصوص سلامت محصولات کشاورزی و مواد غذایی تهیه و تدوین کند

نماینده عالی دولت در استان فارس در دستور کار بعدی این جلسه که بررسی ایرادات محصولات کشاورزی و برگشت صادرات مواد غذایی به کشور بود، اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی از جمله جهادکشاورزی، دادستانی، محیط زیست، اتاق بازرگانی و... باید با هم همکاری کنند تا این مشکل بررسی و مرتفع شود، همچنین استان فارس یک سند دسته جمعی در خصوص سلامت محصولات کشاورزی و مواد غذایی تهیه و تدوین کند.

در بحث تولید محصولات گواهی شده کشاورزی، نیاز به یک نگاه سلبی داریم

دهقان پور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در ادامه در خصوص محصولات کشاورزی و ناسالم بودن برخی از این محصولات عنوان کرد: معتقدیم در بحث تولید محصولات گواهی شده کشاورزی، علاوه بر آموزش، رویکرد فرهنگ‌سازی برای کشاورزان و دیگر اقدامات نیاز به یک نگاه سلبی داریم. به طور مثال استفاده از آب فاضلاب برای محصولات کشاورزی که چندی پیش عنوان شد یکی از مواردی بود که نیاز به نگاه سلبی و برخورد قاطع داشت.

 وی با بیان اینکه به دنبال رهگیری و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی هستیم، گفت: با این کار محصولات را از مزرعه تا بازار رصد می‌کنیم تا مشخص شود هر محصول کجا تولید شده است .

وی در ادامه اظهار کرد: برخی محصولات به خصوص خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو دچار ایراداتی هستند که باید بررسی و اصلاح شود؛ حدود 4 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش محصولات گواهی شده قرار گرفته است.

 گفتنی است در ادامه این جلسه چند دستور کار دیگر از جمله تعیین تکلیف مالیات و عوارض صنایع آلاینده استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسه 14 واحد آلاینده در فارس وجود دارد که 33 میلیارد تومان مالیات و عوارض آلاینده برای آنها در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش 23 میلیارد تومان عوارض آلایندگی مربوط به شهرک های صنعتی فارس است.

 انتهای پیام/س



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰
0
مشاور استاندار یک آدم منفعت طلب و فاسد که از یک دستگاه نظارتی به این سمت گماشته شده که متاسفانه شنیده ها حاکی است که از پست مدیریتی دستگاه نظارتی بار خودشو بسته و الان گذاشتنش روی گنج یعنی مدیرعامل خیریه همیاران عمران ولی عصر(ع) شهرستان خرمبید که در زمینه معادن فعالیت میکند ای کاش دستگاههای امنیتی سابقه ایشون رو در زمانی که مدیرکل دیوان محاسبات بود بررسی میکرد البته بی طرفانه