کد خبر: ۱۵۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

معاون وزیر کار: «اشتغالزایی» در صدر برنامه‌های دولتمردان است/ خداپرست سکاندار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس شد

رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال اصلی‌ترین مطالبه مردم است که از این رو اشتغالزایی در صدر برنامه‌های دولتمردان قرار دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، علی‌حسین رعیتی‌فرد در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در شیراز ، مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را زحمت و نعمت دانست و گفت: کسی که دغدغه مردم را داشته باشد قطعا اگر در منصبی قرار گیرد شبانه روز مشغول تلاش و مدیریت است.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نعمت خدمت به قشر محروم جامعه باعث رضای مردم و خداوند خواهد بود.

وی گفت: در استان فارس بیش از ۷۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که با احتساب خانواده این بیمه شدگان جامعه هدف این اداره‌کل بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اهالی استان فارس را تشکیل می‌دهد که ارایه خدمات مطلوب به این جامعه موجب ارتقاء جایگاه سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی و نظام خواهد بود.

رعیتی‌فرد، یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب و معمار کبیر انقلاب اسلامی را خدمت به محرومین عنوان کرد و گفت: باوجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه تلاش در راستای هم افزایی و خدمت به جامعه هدف و محرومین، رضایتمندی را در سطح کشور بالا خواهد برد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره شعارها و اهدافی را ترسیم کرده‌اند که برای نظام سلطه خوشایند نبوده است.

وی با اشاره به تلاش صدام و مستکبرین دنیا برای تهاجم به ایران در ابتدای شکوفایی انقلاب گفت: دفاع مقدس تنها جنگ تحمیلی به ایران در طول ۲۵۰ سال گذشته بوده که حتی یک وجب از خاک ایران به یغما نرفته است.

رعیتی‌فرد پشتوانه عقیدتی، مردمی و وجود رهبری توانمند و فرزانه را دلایل بروز انقلاب و حفظ آن دانست.

وی اظهار داشت: تهاجم فرهنگی را دشمنان طی دهه های گذشته و جنگ اقتصادی را نیز امروزه علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند تا معیشت مردم را با مشکل مواجه و نظام اسلامی را دچار چالش کنند.

رعیتی‌فرد گفت: دشمنان هم متوجه شده‌اند که با تحریم‌ نمی توانند مردم ایران را از پای درآورد و ظرفیت‌های عظیم و توان داخلی بی نظیری در ایران وجود دارد که دشمنان نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اغلب جامعه و مردم مخاطب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.

وی مردم ایران و استان پهناور فارس را مردمی قدرشناس دانست و گفت: جامعه اگر تلاش مدیران و مسئولان را نظاره‌گر باشند حتی در صورتیکه امکان رفع مشکلی نباشد اما راضی خواهند بود.

رعیتی‌فرد ارتباط گسترده و رابطه نزدیک و صمیمی و بدون واسطه با مردم را امری مهم عنوان کرد و افزود: مدیران فعلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این دغدغه را دارند که در لبه اصلی ارتباط دولت با مردم قرار دارند و از این رو باید مشکلات مردم را کاهش داد تا اعتماد عمومی به دولت نیز افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جامعه کارگری کشور و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی و ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر صندوق بازنشستگی کشوری را تشکیل می دهند که با احتساب خانواده این افراد بیش از نیمی از مردم ایران جزء جامعه هدف این وزارتخانه هستند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۷۰ درصد کار ادارات کل استانی زیرمجموعه این وزارتخانه در بخش روابط کار است که ضروری است در این حوزه با اقدامات برنامه‌ریزی شده و مفید مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی حل شود.

وی به برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: دغدغه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال اصلی ترین مطالبه مردم از دولتمردان است و بار اصلی این مساله نیز در استان‌ها بر دوش ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

رعیتی‌فرد گفت: زیست بوم اشتغال در این وزارتخانه طراحی شده که براساس آمایش سرزمینی اشتغالزایی گسترده‌ای در سطح کشور ایجاد کرد.

مدیرکل امور استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم تکریم مردم در دولتی مردمی سیزدهم را یکی از دانست و گفت: دولت مردمی به مردم وابسته است و باید درب اتاق مدیران به روی مردم باز باشد و در این دوره فاصله بین مردم و دولت کاهش یابد.

حبیب‌الله جلیلی، مسئولیت را وظیفه‌ای گذرا دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی مطالبه و نقد از عملکردها وجود دارد اما ذیل این پرچم همه باید به دنبال ارایه خدمت مطلوب به مردم باشیم.

به گفته او ارکان هر سازمانی را به قطعات پازل تشبیه کرد که در کنار یکدیگر معنایی واحد را دنبال می‌کنند.

جلیلی گفت: یک روال مشخص در کمیته انتصابات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که براساس بررسی، مصاحبه و ارزیابی گزینه‌های تصدی پست‌ها را انتخاب و به وزیر معرفی می‌کنند.

او گفت: در خصوص تصدی پست مدیرکلی تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس نیز ۳ گزینه با هماهنگی مدیریت ارشد این استان از سوی کمیته انتصابات معرفی که وحید خداپرست بعنوان گزینه تصدی سرپرستی این اداره‌کل انتخاب شد.

مدیرکل امور استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این انتظار در سطح استان و خصوصا از دستگاه ‌اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که در راستای حل مشکلات و مطالبات مردم با سرپرست جدید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس همکاری و هم افزایی داشته باشند.

جلیلی تکریم مردم در دولتی مردمی سیزدهم را یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: دولت مردمی به مردم وابسته است و باید درب اتاق مدیران به روی مردم باز باشد و باید در این دوره فاصله بین مردم و دولت کاهش یابد.

وی گفت: عملکرد همه مدیران و مجموعه‌های ذیل این وزارتخانه بصورت مداوم و دقیق مورد ارزیابی و نظارت جدی قرار دارد که امیدوارم روزهای خوبی پیش روی مردم و جامعه کار و تلاش،تعاونگران و کارفرمایان استان پهناور فارس ترسیم شود.

در این مراسم از تلاش‌های مصطفی هاشمی سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدردانی و وحید خداپرست در این سمت معارفه شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان