کد خبر: ۱۵۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
درپاسخ به شیرازه مطرح شد:

مجوزهای بی نام باید مدیریت شود/ مدیر متخصص و دلسوز نیاز داریم تا جهادی کار کند

ربانی‌زاده عنوان کرد: مجوزهای بی‌نام هم باید مدیریت شود، در همین راستا سامانه الکترونیکی شدن صدور مجوزها راه‌اندازی می‌شود که نقش دستگاه‌ها در روند صدور مجوز مشخص باشد چراکه در شرایط کنونی کشور مدیر معمولی نمی‌خواهیم مدیر متخصص و دلسوز نیاز داریم تا جهادی کار کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،محسن ربانی زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه در سومین دوره از سلسله نشست‌های مدیران و پاسخگو که با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس برگزار شد به اهمیت اقتصاد در رسیدن به اهداف از جمله اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: برای راهبری امور اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند تعریف اولویت‌ها و شناسایی مجموعه موانع و آسیب‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه اشتغال و معیشت مردم، تمام قد وارد عرصه شده و کار کنیم و تکانه‌ها و تهدیدهای ناشی از تحریم‌ها و سایر موانع اقتصادی را تبدیل به فرصت کنیم، تصریح کرد:با تفکر سیستمی، خرد جمعی و در نهایت ایجاد فضای هم افزایی می‌توانیم با اراده قوی و ثابت قدم در این حوزه گاه برداریم.

ربانی زاده با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات و موانع مهم در مباحث اقتصادی دنبال کردن کارها به صورت مقطعی و موردی است، گفت: مشکل ما این است که اقدامات سیستمی نبوده وقائل به شخص است. پس اگر رویکرد سیستمی حاکم شود، ارتقاء و اصلاح را نیز به دنبال خواهد داشت و احکامی که برای موارد مختلف صادر می‌شود، می‌توان به موارد مشابه تسری داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ادامه افزود:  به دنبال رفع موانع بودن به تنهایی کافی نیست و فایده‌ای هم ندارد، چرا که باید برای انجام یک کار ریشه‌ای منشاء آسیب‌ها و موانع را شناسایی و آنها را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  در خصوص عملکرد سازمان صمت فارس نیز گفت: وزارتخانه‌ای مرتبط با این سازمان و خود آن دارای دستگاه‌های عریض و طویلی بوده و به طبع رسالت آن تنوع زیادی در ارائه خدمات دارد، لذا طبیعی است که یکسری کاستی‌ها و نواقص مشاهده شود اما بدون شک پاسخگو بودن یکی از ارکان لازم در اصل خدمت رسانی است.

ربانی‌زاده به مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس هم اشاره کرد و افزود: در بخش اعتبارات عمومی، تخصیص اعتبار به صورت ١٠٠ درصد بوده و مصوبات این بخش به طور کامل محقق و اجرایی شده و در زمینه مربوط به مصوبات بخش خصوصی که شاخص ترین آن مربوط به کارخانه آزمایش مرودشت و کاغذسازی زاگرس است نیز نشست‌های موثری در سطح ملی و استانی برگزارو علی‌رغم محدویت‌های مالی، تسهیلات و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار فارس در امور اقتصادی در ادامه  اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه آزمایش در حال تولید آبگرمکن است و از حالت انبارداری خارج شده است.

وی در ادامه اعتبار تخصیص داده شده برای طرح‌های نیمه تمام فارس را ٣٤٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:سرمایه گذارانی مورد حمایت قرار می‌گیرند که در چارچوب مقررات و ضوابط و با برنامه هدف گذاری وارد این عرصه شوند و در عین حال توان مدیریت سرمایه را نیز داشته باشند.

 لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر بازار در استان فارس از دیگر مواردی بود که ربانی زاده به آن اشاره و تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام و با هدف ایجاد توازن تعاملی با استان‌های همسایه برقرار شده تا بازار متعادل و قیمت‌ها تحت کنترل باشد. 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس  با تاکید بر حمایت از تولید کننده، عنوان کرد: اما مشروط بر اینکه زمینه ورود دلالان فراهم نشود، ما اجازه نمی‌دهیم دلال برای بازارتعیین تکلیف کند.اگر چه سرمایه‌گذار را حمایت کنیم ولی اهلیت هم مهم است باید با هدف اشتغال اقدام به تولید و سرمایه‌گذاری نماید.

ربانی‌زاده در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که چرا علی رغم تاکید دولت بر استفاده از مجوزهای بی نام این مورد در استان فارس همچنان مغفول باقی مانده است، عنوان کرد: مجوزهای بی‌نام هم باید مدیریت شود، در همین راستا سامانه الکترونیکی شدن صدور مجوزها راه‌اندازی می‌شود که نقش دستگاه‌ها در روند صدور مجوز مشخص باشد چراکه در شرایط کنونی کشور مدیر معمولی نمی‌خواهیم مدیر متخصص و دلسوز نیاز داریم تا جهادی کار کند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان