کد خبر: ۱۵۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
معاون استاندار فارس:

استان فارس آماده جذب سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز است

ربانی زاده با بیان اینکه استان فارس در جایگاه دوم کشور از نظر ذخایر گازی است، گفت: این استان با برخورداری از ۲۳۰ شرکت‌ دانش بنیان آمادگی دارد شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز مهیا کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ، محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز گفت: بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی، ایران در رتبه نخست ذخایر گازی و با داشتن بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت و میعانات در موقعیت ژئوپیتکی ویژه ای قرار دارد.

وی افزود: تحریم‌ها فرصتی ایجاد کرده تا ما این ذخایر ارزشمند خدادادی را به صورت خام صادر نکنیم و به تدریج با تقویت شرکت های دانش بنیان و بومی سازی در حوزه تجهیزات و دانش فنی نفت و گاز بتوانیم زنجیره ارزش تولید را حداکثر کنیم.

ربانی زاده  گفت: با توجه منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر و جلوگیری از خام فروشی، دستگاه های متولی مکلف هستند که ضمن توانمندسازی و درون زا بودن و درونگرا بتوانند در برابر تکانه ها و تعدیل های بیرونی مقاوم باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: هرچند ایران رتبه نخست گاز دارد ولی در بحث صادرات در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد و این در واقع فرصتی فراهم نموده که در آینده بتواند به صورت جهشی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی قرار گیرد.

ربانی زاده گفت: با وجود شرکت های دانش بنیان در استان فارس که بالغ بر ۲۳۰ شرکت است این ظرفیت برای کمک به بومی سازی تجهیزات و صنعت نفت آماده است ولذا استان فارس آمادگی دارد جهت سرمایه‌ گذاری حوزه نفت و گاز شرایط ویژه‌ای مهیا نماید.

وی اضافه کرد: امروز از حیث توان داخل، دانش فنی و تجهیزات در جایگاهی قرار داریم که می توانیم آینده درخشانی برای حوزه نفت و گاز متصور باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان گفت: نمایشگاه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی فرصت ارزشمند و طلایی برای انعقاد تفاهم نامه بین شرکتها و مراکز علمی و دانشگاهی دانش‌بنیان است که با تعامل حلقه های توسعه و عوامل تاثیر گذار در پیشرفت امکان تحقق اهداف پیش بینی شده برای شکوفایی و توسعه استان و کشور ضروری است.

پانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت از ۲۱شهریور ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه بیست و چهارم همین ماه ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام دست‌اندرکاران، بیش از ۷۰شرکت فعال از استان های فارس، تهران، اصفهان،آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند. بازدید کنندگان و علاقه مندان می توانند با دریافت بلیط از تارنمای شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.


اغنتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان