کد خبر: ۱۶۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲

توزیع شیرخشک در داروخانه‌های فارس بر اساس ثبت اطلاعات کودک

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای جلوگیری از قاچاق شیر خشک و خروج آن از زنجیره تامین، از ۲۰ مهر امسال، ارائه کدملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار به داروخانه جهت دریافت این محصول الزامی است.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی شیراز، سجاد شرافت رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه درگذشته فقط شیرخشک‌های رژیمی (تخصصی) در داروخانه‌ها با کد ملی عرضه می‌شد، گفت: در حال حاضر با ابلاغ سازمان غذا و دارو، تمامی شیرخشک‌ها با کدملی و تاریخ تولد فرزند شیرخوار عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: باهدف تأمین شیرخشک موردنیاز کشور و با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان غذا و دارو، از دو مسیر افزایش تولید داخل و واردات در هفته‌های آینده، کمبود این محصول در بازار برطرف می‌شود.
 
 شرافت بیان کرد: برای مدیریت توزیع شیرخشک و اطمینان از دسترسی مصرف‌کنندگان، از هم‌وطنان درخواست می‌شود در زمان مراجعه به داروخانه، اطلاعات مربوط به کدملی و تاریخ تولد کودک را به مسئول فنی داروخانه ارائه دهند تا پس از ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی مربوطه، شیرخشک در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
 
 رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر عدم تعیین سقف برای تعداد شیرخشک دریافتی در هنگام ثبت در سامانه تأکید کرد و ادامه داد: والدین در صورت هرگونه مشکل می‌توانند با سامانه ۱۹۰ و یا شماره‌تلفن‌های ۳۲۳۰۵۴۱۰ داخلی‌های ۲۲۸۰ و ۷۸۸۱ و ۷۵۲۷ تماس گیرند.
 


انتهای پیام/

نظرات بینندگان