کد خبر: ۱۶۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس خبر داد:

اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در فارس

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت:به‌زودی گام بزرگ و مرحله جدیدی از طرح کالابرگ در دهه مبارک فجر به نام طرح فجرانه از ۱۷ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، مرتضی شریفی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در جلسه ویدئوکنفرانس با شهرستان‌های استان که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: در اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، با مشارکت و همکاری اتحادیه و صنف توزیع‌کنندگان مواد پروتئینی ازجمله تخم‌مرغ، مرغ و گوشت قرمز و شرکت‌های پشتیبان پایانه‌های فروشگاهی، فعال‌سازی پایانه فروش این صنف انجام می‌شود و غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرد قبلی، توزیع‌کنندگان این اقلام نیز به طرح کالابرگ متصل می‌شوند و تعداد فروشگاه‌های طرح بیشتر می‌شود.
 
وی افزود: در استان فارس  از ۱۲ شرکت پشتیبان پایانه فروش تعداد۶ شرکت در این طرح مشارکت نموده‌اند و انتظار داریم این شرکت‌ها در سراسر استان پایانه فروش متقاضیان متصل به طرح کالابرگ را فعال نمایند.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از اتاق اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست مشارکت اصناف مرتبط را در طرح بالا ببرند و کار نظارتی بیشتری داشته باشند.
 
شریفی همچنین از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به‌عنوان دبیر طرح ستاد کالابرگ الکترونیکی خواست میزان پشتیبانی از این طرح را بالا ببرد و برخی از مشکلات طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم و طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دارای کودک زیر دو سال خانوارهای دهک اول را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف کنند.
 
وی افزود: از آن جایی که طرح کالابرگ الکترونیکی از طرح‌های حمایتی دولت مردمی سیزدهم است و هدف اصلی آن امنیت غذایی دهک‌های پایین جامعه است از اعضای ستاد استانی و شهرستانی از جمله فرمانداران خواست نظارت بیشتری بر این طرح داشته باشند و به مناطق کمتر برخوردار سرکشی کنند و مشکلات را با همکاری ستاد شهرستان برطرف کنند.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس افزود: به‌زودی گام بزرگ و مرحله جدیدی از طرح کالابرگ در دهه مبارک فجر به نام طرح فجرانه از ۱۷ بهمن آغازمی‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد که جزئیات این طرح به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان