کد خبر: ۱۶۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
سرمربی هاکی ایران:

بانوان هاکی ایران پتانسیل قهرمانی آسیا را دارند

سرمربی هاکی بانوان ایران گفت: مشکل اصلی بانوان هاکی‌باز ایران ضعف بدنی و نداشتن تمرکز کافی در مسابقات است که با ارائه یک‌سری برنامه‌ها سعی دارم هاکی بانوان ایران را در آسیا مطرح و مجوز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از  ورزش سه، جون کنت ول سرمربی چینی آمریکایی هاکی بانوان در ارزیابی از وضعیت هاکی بانوان ایران و این که چقدر از هاکی ایران شناخت دارد، اظهار کرد: شناخت من از هاکی بانوان ایران برای اولین‌بار در جام جهانی سال گذشته در آفریقای جنوبی بود که در آن تورنمنت به‌عنوان سرمربی تیم بانوان آمریکا حضور داشتم و در آن تورنمنت با هاکی بانوان ایران آشنا شدم. در آن تورنمنت بعدازاین که دو بار نتیجه را به هاکی ایران واگذار کردیم، نگاه ویژه‌ای به هاکی ایران پیدا کردم و دوست داشتم با هاکی ایران همکاری داشته باشم؛ بنابراین طی مذاکره‌ای که رئیس فدراسیون هاکی ایران در جریان آن مسابقات با من داشت نظر مساعدی برای همکاری داشتم.


وی گفت: برای شناخت بهتر نسبت به وضعیت هاکی بانوان ایران، سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار شد از نزدیک نظاره‌گر بازی‌های آنها بودم و شناخت خوبی نسبت به هاکی داخل سالن و چمنی بانوان دارم.


وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت هاکی ایران را از نظر ساختاری چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: شرایط هاکی ایران از نظر زیرساخت‌ها، فضای تمرینی، تجهیزات و زمین راضی‌کننده است و پتانسیل خوبی در هاکی بانوان وجود دارد. به‌ویژه با نگاه ویژه‌ای که فدراسیون نسبت به هاکی بانوان دارد برای من جالب بود. طی دو اردویی که در ورامین و شیراز داشتیم شرایط از نظر ساختاری، تجهیزات، زمین و حتی تغذیه برای پیگیری تمرینات خوب و قابل‌توجه بود و شرایط خوبی برای رشد و پیشرفت هاکی بانوان در ایران وجود دارد.

جون کنت ول در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای قهرمانی بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند دارید، افزود: برنامه‌هایی که ارائه دادم در بخش‌های تکنیکی، تاکتیکی، آمادگی بدنی و تمرکز ذهنی است. در راستای این برنامه‌ها فدراسیون هاکی یک کادر منسجم و کامل متشکل از مربی بدنساز و متخضض تغذیه در کنار ملی‌پوشان قرار داده بود که قبلاً هاکی بانوان در این زمینه ضعف‌های زیادی داشت.


وی ادامه داد: شاید یکی از عواملی که بانوان موفق نشدند در آسیا سکویی را به خود اختصاص دهند ضعف بدنی، عدم تمرکز کافی و به‌روز بودن از نظر تکنیک و تاکتیک بود؛ بنابراین سعی کردم در دو اردوی اخیر بیشتر برنامه‌ها را روی بحث آماده‌سازی بازیکنان از نظر قدرت بدنی و تمرکز قرار دهم تا در مسابقات قهرمانی آسیا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.


سرمربی چینی آمریکایی هاکی بانوان درباره ضعف هاکی بانوان ایران گفت: ضعف اصلی بانوان هاکی‌باز ایران در بعد آمادگی جسمانی و پایین‌بودن توان بدنی آنهاست و همین مسئله سبب می‌شود که در ادامه رقابت‌ها از نظر بدنی کم بیاورند و کارایی لازم را نداشته باشند، همچنین آماده نبودن از نظر ذهنی و تمرکز پایین به‌خاطر به‌روز نبودن از نظر تکنیک و تاکتیک ضعف دیگر بانوان هاکی ایران است که امیدوارم تا قبل از اعزام به قهرمانی آسیا این ضعف‌ها مرتفع شود.


وی در پاسخ به این پرسش که جایگاه هاکی بانوان ایران را در آسیا چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: در بخش مردان در صدر آسیا قرار دارید؛ اما در بانوان با برنامه‌هایی که دارم و تمریناتی که در اردوها پیاده کردم این پتانسیل وجود دارد که در آسیا روی سکو قرار بگیرند و برای نخستین‌بار بانوان هاکی ایران سهمیه ورود به مسابقات جام جهانی را کسب کنند. این امیدواری وجود دارد و دور از دسترس نیست.


جون کنت ول در پایان در پاسخ به این سؤال که قرارداد شما با تیم هاکی بانوان ایران تا چه زمانی است؟ خاطرنشان کرد: علاقه زیادی برای همکاری دارم، هاکی ایران استعدادهای خوبی دارد و فقط با رفع نقاط ضعف و ارتقای بعد فنی، دختران ایران می‌توانند در آسیا حتی سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دهند و برای اولین‌بار به مسابقات جهانی راه پیدا کنند.

قرارداد من فعلاً تا مسابقات آسیایی اردیبهشت سال آینده است بعد از آن نسبت به تمدید قراردادم تصمیم خواهم گرفت.

 

انتهای خبر/

 

برچسب ها: ورزش ، هاکی ، شیرازه
نظرات بینندگان