کد خبر: ۶۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
قادری در گفتگو با شیرازه:

باید بر روی واردات بی‌رویه فکری اساسی شود/ واردات به رشد اقتصاد کشورهای دیگر کمک می‌کند/ جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری باعث حمایت تولیدکننده می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت‌های ارزی که در کشور وجود دارد، نباید با ورود کالاهای لوکس و غیرضروری به این محدودیت دامن بزنیم و عملاً بازار خود را تبدیل به منبع سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر کنیم.
جعفر قادری در گفتگو با شیرازه، به بررسی تأثیر واردات بی‌رویه بر اقتصاد کشور و لطمه بر تولید داخلی پرداخت و گفت: در شرایطی که صنایع با رکود مواجه است، نیاز است تا با عزم گسترده‌ای به تقویت بازار داخلی و تولیدکننده بپردازیم.

وی با بیان اینکه باید بر روی واردات بی‌رویه فکری اساسی شود، تصریح کرد: در حوزه‌هایی که امکان تولیدات داخل وجود ندارد، واردات ضرورتی دارد؛ اما دولت باید جلوی واردات غیرضروری را بگیرد.

این اقتصادان مجلس با تأکید بر اینکه واردات کمک به رشد اقتصاد کشورهای دیگر است، افزود: در این شرایط که تولیدکننده با مشکل مواجه است، جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری باعث حمایت تولیدکننده می‌شود و باید تلاش شود تا در بازار داخلی رقابت شکل بگیرد تا هم اشتغال ایجاد شد و هم قیمت برای مصرف‌کننده کاهش یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با توجه به محدودیت‌های ارزی که در کشور وجود دارد، نباید با ورود کالاهای لوکس و غیرضروری به این محدودیت دامن بزنیم و عملاً بازار خود را تبدیل به منبع سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر کنیم.

نظرات بینندگان