کد خبر: ۹۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
اختصاصی شیرازه/به بهانه المپیک 2016؛

آشنایی با پهلوان دوست داشتنی ورزش فارس «امید نوروزی» + فیلم

امید حاجی نوروزی متولد 29 بهمن 1364 شهر شیراز استان فارس می باشد. وی از جمله قهرمانان رشته کشتی فرنگی است که دیر به دوبنده تیم ملی رسید اما خیلی زود درخشید.

زندگی نامه

امید حاجی نوروزی متولد 29 بهمن 1364 شهر شیراز استان فارس، اصلیت وی از روستای بهرغان از توابع سپیدان اردکان فارس است و بزرگ شده شیراز. وی از جمله قهرمانان رشته کشتی فرنگی است که در مقایسه با اغلب ملی پوشان این رشته، دیر به دوبنده تیم ملی رسید اما خیلی زود درخشید.

وی دوران کودکی خود را در محله دروازه کازرون شیراز سپری کرد و در سن 9سالگی از باشگاه هلال احمر کشتی خود را آغاز کرد. در دوران نوجوانی زیر نظر استاد چمیانی کشتی را بصورت حرفه ای دنبال نمود تا اینکه با کسب مقام قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان، به اردوی تیم ملی راه یافت. وی همچنین در مسابقات انتخابی سال 1387 به مقام قهرمانی دست یافت و به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. وی در کنار ورزش حرفه ای به تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد مرودشت پرداخت.


دلیل انتخاب کشتی

در مطلبی که سایت فدراسیون جهانی کشتی از اسطوره های کشتی المپیک 2012 لندن منتشر کرده بود؛ امید نوروزی دلیل انتخاب کشتی فرنگی را اینگونه بیان می کند: «من کشتی فرنگی را انتخاب کردم چرا که از کشتی آزاد جذاب تر است. تکنیک های فرنگی از کشتی آزاد زیباتر هستند. کشتی های حسن رنگرز (قهرمان جهان در سال 2001) من را به این رشته جذب کرد.»


آشنایی با امید دوست داشتنی ورزش فارس



افتخارات

مدال طلای جام جهانی 2010 ارمنستان

مدال طلای مسابقات جهانی 2011 ترکیه

مدال طلای جام جهانی 2012 روسیه

مدال طلای المپیک 2012 لندن

کسب مقام قهرمانی بهمراه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی 2016 شیراز




نظرات بینندگان