کد خبر: ۱۵۰۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

فضای پیر و خسته بخش کشاورزی باید جوان شود/در مبحث خرید تضمینی، محصول گندم ما باید در اولویت باشد

عسکری گفت: رویکردمان این است که فضای پیر و خسته بخش کشاورزی را جوان کنیم از این رو موضوع جذب مربیان بسیجی طرح جهش تولید، در جهاد کشاورزی، در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در آئین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک های دامپزشکی" که مزین به نام "شهید خلیل پرویزی" بود، تصریح کرد: در بحث قرارگاه ما این آمادگی را داریم که در خدمت عزیزان باشیم و در راستای اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باورمان بر این است که جوانان امروز ما می توانند در جنگ اقتصادی که با اولویت مسائل بخش کشاورزی است، ورود پیدا کنند، افزود: جوانان بسیجی حتما می توانند در راستای منافع کشور، مردم و امنیت غذایی کشور حرکت کنند.

عسکری با اشاره به اینکه جوانان عزیز ما بدون اینکه در هیچ دانشگاه کلاسیک نظامی آموزش دیده باشند، جنگ را مدیریت و دشمن را حیرت زده کردند، اظهار کرد: تاکید من بر این است که استان فارس را به جایگاه اصلی خود در بخش کشاورزی برسانیم و تلفیقی از صنعت و بخش کشاورزی ایجاد کنیم و برای توسعه همه جانبه کشور به ویژه این استان بکوشیم.

 نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه مراکز جهاد کشاورزی میز و صندلی نباید معنا داشته باشد؛ باید کارشناس برود در زمین کنار کشاورز دغدغه ها و گرفتاری های کشاورز و توزیع به موقع نهاده های بخش کشاورزی را فضا سازی کند؛ تا به یک تولید مطلوب در حوزه های مختلف دست پیدا کزده و بتوانیم بازار صادرات را فضا سازی و تصاحب کنیم؛ امنیت غذایی را به یک نقطه مطلوب برسانیم.

به عقیده عسکری؛ اگر امروز بخواهیم نگاه به غرب داشته باشیم اتفاقی نخواهد افتاد، حتما باید مدیریت جهادی و نگاه انقلابی بیاید پای کار و فضا شکل بگیرد، عملکرد جهاد سازندگی گذشته یک عملکرد بسیار خوبی بوده، با نگاه جهادی و مدیریت انقلابی اقدامات خوبی انجام دادند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در منطقه از معدود کشورهایی هستیم که از نظر تنوع اقلیمی یک فضای منحصر به فردی داریم، اضافه کرد: کشاورزی محور توسعه است و امنیت غذایی بسیار مهم تر و گره خورده به امنیت ملی، اگر امروز در حوزه امنیت غذایی توجهی به ظرفیت ها و قابلیت ها نشود حتماً آسیب پذیری جدی خواهد بود؛ تمامی کشورها و مجامع دنیا کارهای ارزشمندی را انجام داده اند و ما در کشور با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد نتوانستیم هنرمندانه و خلاقانه این موقعیت ها را بالفعل در آوریم.

عسکری به موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: این مبحث را در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دنبال کرده ایم و عملا فضای شورای قیمت گذاری به گونه ای چیده شده که کفه ترازو به نفع تولیدکننده می چرخد و در بحث قیمت گذاری اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
 
وی با تاکید بر اینکه در مبحث خرید تضمینی، محصول گندم باید در اولویت باشد و با یک نگاه دراز مدت آن را دنبال و بدان توجه کنیم، اظهار کرد: روی آن در حال کار و بررسی هستیم تا به ترتیب همه محصولات با اولویت خرید تضمینی در آن لحاظ شود و کشاورزان ما با میل و رغبت و بدون دغدغه بتوانند در حوزه تولید کارشان را دنبال کنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی به موضوع صادرات محصولات کشاورزی نیز اشاره ای کرد وافزود: تقریبا بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی در کشور های اطراف به محصولات بخش کشاورزی کشور ما راغبند از این رو باید راهکاری برای آن ارائه دهیم، بستر را مهیا و مسیر را سهل الوصول کنیم.

 وی در پایان تصریح کرد: اینگونه هم ارز آوری خواهیم داشت و هم اشتغال جدید ایجاد می کنیم تا بتوانیم با نگاهی به آینده در راستای منافع کشور حرکت کنیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰
0
ما هزاران مهندس کشاورزی با گرایش های مختلف تربیت کرده ایم
اما
یا بی کارند یا در جاهای دیگر مشغول هستند
تعداد مهندسین کشاورزی زن در آموزش و پرورش فارس از تعداد کل هنرجویان رشته کشاورزی بیشتر است
اینها دروس غیر مرتبط به رشته خود تدریس می کنند