کد خبر: ۱۵۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس:

فارس رتبه نخست تولید انار را در کشور به خود اختصاص داده است

پاکاری گفت: ۳۸ درصد از محصول انار کشور در استان فارس تولید می شود و پیش بینی می کنیم در سال جاری شاهد برداشت ۳۵۷ هزار تن محصول باشیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مجید پاکاری امروز  با بیان این مطلب که  در فارس ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار وجود دارد گفت: استان فارس از لحاظ سطح زیر کشت و تولید این محصول، رتبه اول کشور را دارد.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس، شهرستان نی ریز با ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ انار، رتبه اول تولید انار استان را دارد و شهرستان‌های شیراز و کازرون در رتبه‌های بعدی هستند.

پاکاری تصریح کرد: میانگین تولید انار در فارس ۱۵ الی ۱۶ تن در هکتار است، ولی در باغات نمونه‌ای که الگوهای کشت و توسعه را رعایت می‌کنند رکورد تولید به هکتاری ۹۵ تن هم می‌رسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس افزود: تاکنون حدود ۱۴۲ هزار تن انار از ۴۰ درصد از باغات انار استان برداشت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت حدود ۳۵۷ هزار تن محصول داشته باشیم.

وی بیان کرد: عمده ارقام انار در فارس رباب، ملس، اتابکی، می‌خوش و شیرین شهوار است که از بین آن‌ها رباب و ملس صادراتی هستند و به کشورهای چین، ژاپن، روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس درباره برداشت سایر محصولات هم گفت: برداشت خرما و لیمو شیرین در شهرهای جنوبی و سیب، هلو، بادام و گردو در شهرهای شرقی و شمالی استان آغاز شده است.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، باغبانی
نظرات بینندگان