کد خبر: ۱۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت فارس تاکید کرد:

تسریع فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در فارس

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس با اشاره به اینکه همچنان فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در این استان طولانی است، یکی از اهداف این سازمان را تلاش برای تسریع در این فرایند با همکاری همه دستگاه‌های متولی ذکر کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،حسین‌پناهی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت فارس در جلسه شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس گفت: بر اساس پایش و عارضه‌یابی کلینیک صنعت معدن بسیج و برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط، اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه‌فعال در دستور کار سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس گفت: تعداد ۵۵ واحد صنعتی درخواست تسهیلات کارفرمایی با نرخ ۱۰ تا ۱۸ درصد را ارائه کرده‌اند و در صورت تأمین اعتبار استان و داشتن سایر شرایط عمومی بانک‌ها اعطا می‌شود.

وی همچنین در خصوص متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره کارفرمایی عنوان کرد: ۴۱۱ واحد تولیدی صنعتی برای بهره‌مندی از تسهیلات کارفرمایی کم‌بهره نام‌نویسی کرده‌اند که در حال بررسی و پایش آنها هستیم و به‌زودی نتایج اعلام خواهد شد.

پناهی همچنین گفت: در کمیته استعدادیابی و استقرار صنایع معدنی و صنعتی هم اقدامات خوبی انجام شده است که در صورت همکاری سازمان‌ها و ترجمان‌های مرتبط، استعدادیابی می‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان منجر شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم فرایند صدور مجوزها برای شروع به کار و سرمایه‌گذاری را در فارس با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی تسریع کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در فارس برخی از مدیران میانی کارشکنی کرده و موجب فراری‌دادن سرمایه‌گذار و تولیدکننده از استان می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: به‌عنوان‌مثال؛ مجوزی که باید ۱۵ روزه صادر می‌شده، بیش از چند ماه به طول انجامیده و سرمایه‌گذار دلسرد شده که موضوع را با مدیران ارشد استانداری فارس در میان گذاشته‌ایم.

به گفته مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس، طی رصدهای انجام شده تاکنون دو دستگاه دولتی همکاری لازم در تسریع فرایند صدور مجوز را نداشته که با متولیان و مسئولان ارشد صحبت شده و پیگیر حل آن هستیم.

پناهی همچنین گفت: برای آشنایی با پیشرفت‌ها و توسعه‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، تاکنون سه اعزام به تعداد ۲۱۰ نفر از واحدهای صنعتی پیشرو در داخل استان انجام و سه اعزام به مناطق جنوبی کشور و بازدید از نواحی صنعتی آن برنامه‌ریزی‌شده و برگزاری این گونه اردوها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان