کد خبر: ۶۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه شنبه اول مهر

میوه‌ نوبرانه رسید، بهار گران فروشان شیراز آغاز شد

باستان‌شناسان باید پاسخ دهند چرا در مقابل عبور ماشین‌های سنگینی که از چند کیلومتری این بنای تاریخی می‌گذرند، سخنی نمی‌گویند؟

به گزارش شیرازه؛ امروز «نیم‌نگاه» در حالی منتشر شده که یاد دفاع مقدس را نه با آگهی که با یک تصویر از سوی پایگاه مقاومت خود گرامی داشته است. تیتر یک این روزنامه اما به یک جمله از سخنان رئیس جمهور روحانی اختصاص یافته؛ «در نیویورک مساله ایران هراسی را مطرح می‌کنم». در ستون «در شهر چه خبر است؟» اما یک معضل قابل توجه مورد بررسی قرار گرفته؛ «فصل نوبرانه‌ها، بهار سوءاستفاده زیاده‌خواهان بازار میوه». در بخشی از این گزارش پس از اشاره به قیمت بالای میوه‌های نوبرانه ابتدای فصل، آمده: «هر چند استان فارس در زمینه در زمینه تولید محصولات کشاورزی مانند بسیاری موارد دیگر در کشور سرآمد بوده و دارای رتبه‌های نخست و قابل توجه است اما نابسامانی بازار میوه و تره‌بار در این استان به حدی است که احساس می‌شود بسیاری از محصولات عرضه شده در این بازار وارداتی بوده و با شرایط سخت به دست مصرف کنندگان رسیده است!»

«خوش‌بینی‌ها به مذاکرات هسته‌ای با پیشنهادهای جدید»؛ این تیتر «عصر مردم» است که به روزنه‌هایی که برای حل پرونده هسته‌ای ایران با پیشنهادهای جدید شکل گرفته، پرداخته است. البته کارشناسان معتقدند این پیشنهادهای جدید، تضییع کننده حقوق و منافع ملت ایران است. چندین تصویر از رژه دیروز نیروهای مسلح در شیراز، در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود. «مهر مهربان» سرمقاله امروز عصر مردم است که به بازگشایی مدارس پرداخته است. کاریکاتور امروز اما به چینی بودن لوازم یک دانش‌آموز اعم از کیف، کفش، توپ، لباس و ... پرداخته. یکی از انتقاداتی که حامیان دولت به دولت قبل مطرح می‌کردند، حضور چشم‌گیر لوازم چینی در بازار ایران بود. حالا اما دولت با افتخار از این مساله یاد کرده و آمارها از رشد قابل توجه صادرات ایران از چین حکایت دارد.

میوه‌های نوبرانه رسید، بهار گران فروشان شیراز آغاز شد

«افسانه» اما «وزیر برای راه‌آهن شیراز-بوشهر مهلت خواست» را تیتر یک کرده و به تعیین سرنوشت چند پروژه بزرگ راه‌آهن ایران با فاینانس اشاره کرده است. تصویری از رژه دیروز نیز در صفحه اول این روزنامه مشاهده می‌شود.

«وقتی تاریخ زیر ویراژ رالی‌ سواران له می‌شود»؛ عنوان گزارشی است که «خبر جنوب» آن را به عنوان تیتر یک منتشر کرده است. در این گزارش به چربیدن زور رالی‌سواران به میراث فرهنگی اشاره شده و آمده: «حتی اگر در 100 کیلومتری تخت جمشید هم مسابقات رالی برگزار شود باز هم به این بنا آسیب می‌زند؛ این هشداری بود که چندی قبل باستان‌شناسان و دوست‌داران میراث فرهنگی به دست‌اندرکاران مسابقات رالی در تخت جمشید دادند اما آن‌گونه که شنیده می‌شود با وجود مخالفت‌های سازمان میراث فرهنگی کشور به اجرای رالی در محوطه تخت جمشید این مسابقات در وقت تعیین شده برگزار می‌شود». البته این باستان‌شناسان باید پاسخ دهند پس چگونه در مقابل عبور ماشین‌های سنگینی که از چند کیلومتری این بنای تاریخی می‌گذرند، سخنی نمی‌گویند؟ خبر جنوب هم مانند نیم‌نگاه، افسانه و عصر مردم، نیمی از صفحه خود را به انتشار تصاویری از جشن شکوفه‌ها با حضور مسئولین کشوری و استانی در شهر صدرا اختصاص داده است. هنوز مشخص نیست شهردار صدرا چرا تا این حد اصرار دارد که عملکرد خود و مجموعه‌اش را در روزنامه‌های استان رسانه‌ای کند. در بیشتر تصاویری که از این جشن منتشر شده، شهردار دیده می‌شود!

نظرات بینندگان