کد خبر: ۱۶۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
 رئیس دانشگاه هنر شیراز: 

اعضای دولت چهاردهم جهادگرانه عمل کنند

 رئیس دانشگاه هنر شیراز گفت: رئیس‌جمهور لازم است افرادی را انتخاب کند که دارای همت بلند، عزم جدی و راسخ و جهادگرانه باشند و برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

ستار خالدیان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری بیان کرد: پزشکیان شخصیتی فرزانه و صادق، مردمی و دانشمند است.
 
 وی افزود: رهبر انقلاب هفت توصیه مهم خطاب به رئیس‌جمهور، دولت و مسئولان داشتند که هر کدام از این توصیه‌ها چراغ راهی پر فروغ برای آن‌ها خواهد بود .
 
 رئیس دانشگاه هنر شیراز ادامه داد: لازم است افرادی را برای کابینه معرفی کنند که معتقد به اجرایی نمودن فرامین و توصیه‌های گران‌قدر ولی‌امر باشند، لذا این افراد باید از بن دندان معتقد به آرمان‌های اسلام و انقلاب بوده، از مردم و در کنار مردم و برای مردم، دارای همت بلند، عزم جدی و راسخ و جهادگرانه باشند و برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.


 خالدیان در خصوص انتخاب اعضای کابینه رئیس‌جمهور، اظهار کرد: خودباور و معتقد به ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوان داخلی به‌ویژه نیروی انسانی توانمند باشد.

 وی افزود: افرادی باشند که در کف میدان حضور پیدا کنند و نقاط قوت و ضعف را از نزدیک ببینند، به جوان‌گرایی و دادن فرصت به نیروهای جوان در انتخاب کابینه توجه کنند، انتقادپذیر و مردم‌دار باشد، همان‌گونه که مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور شهید به‌عنوان دانشمند یاد کردند، پزشکیان نیز کارشناسان و دانشمندان هر حوزه را به دور از جناح‌گرایی معرفی کنند.

عزم جدی و راسخ سرلوحه راه باشد
 رئیس دانشگاه هنر شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم، گفت: تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات توده‌های مردم، اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی، رعایت تعامل و عزتمندی در سیاست خارجی، خستگی‌ناپذیری و مأیوس نشدن را از ویژگی‌های شهید رئیسی بر شمردند، لذا این ویژگی‌های آرمانی یک رئیس‌جمهور در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و استمرار این شاخصه‌ها در مدیریت کشور سبب سربلندی و توفیق روز افزون می‌شود.


 خالدیان تداوم شاخصه‌های جهادگرانه و انقلابی برای مدیران کشور را لازم دانست و خاطرنشان کرد: همین شاخصه‌ها سبب می‌شود که امام خامنه ای دولت جدید را به ادامه این راه دعوت نماید.

 وی در خصوص الگوبرداری از دولت‌های قبل گفت: استفاده از تجارب و برنامه‌های مختلف می‌تواند بسیار سودبخش باشد، بدین معنی که اگر در حوزه‌های مختلف کارهای کارشناسی صورت گرفته و برنامه‌های عملیاتی سازنده پیاده شده و شاهد توسعه و رشد روزافزون در آن بخش و اعتلای هر چه بیشتر کشور بوده‌ایم، لازم است این برنامه و سیاست‌ها تداوم یابد.
 عزم جدی و راسخ سرلوحه راه باشد
 رئیس دانشگاه هنر شیراز در ادامه اضافه کرد: یا برعکس اگر سیاست‌هایی در بخش‌هایی پیاده شده و با موفقیت همراه نبوده است باید در این زمینه کسب تجربه نمود و از تکرار آن جلوگیری نمود، یا روحیه‌ای چون مردم‌دار بودن و مردم‌وار بودن و خودباوری که از ویژگی‌های دولت شهید رئیسی بود، می‌تواند به‌عنوان الگو و برنامه رفتاری مسئولان دولت جدید قرار بگیرد.
 
 خالدیان در جهت حفظ استقلال و عزتمندی کشور یادآور شد: هر چه بیشتر کشور در بخش‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. نیازمند اتکا به خدا، پیروی از فرامین ولی‌امر، تلاش بی‌وقفه، مجاهدت، خودباوری و تأکید بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی، مردم‌داری و تأکید بر جایگاه و اهمیت مردم و پشتیبانی آنها داشته باشیم قطعاً همچون این چند دهه که از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد شاهد استقلال و حریت هر چه بیشتر خواهیم بود.


 وی با اشاره به اینکه می‌توان راجع به این که یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی چشیدن طعم شیرین استقلال به‌ویژه استقلال سیاسی است، تأکید کرد: تا آنجا که هم اکنون شاهد هستیم که ایران دارای استقلال رأی و سیاست مشخص به خود است و بر خلاف دوران طاغوت که دیگران برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند، الان ما در سطح بین‌المللی دارای تأثیرگذاری فراوان هستیم و به‌عنوان الگو مقاومت، پیشرفت و استکبارستیزی مطرح هستیم.


 رئیس دانشگاه هنر شیراز با توجه به تأثیرات عدم وابستگی به غرب بر ایجاد استقلال داخلی، بیان کرد: قطعاً نگاه به داخل و توجه و تأکید بر ایجاد استقلال هر چه بیشتر در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و... و عدم وابستگی به کشورهای غربی سبب خواهد شد چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت قدرت نرم و سخت کشور افزایش بیشتری پیدا کند.
 
 خالدیان با توجه به تجربه‌های کشور در زمان انقلاب، یادآور شد: در طول این چند دهه که از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد هر زمان اتکای ما به توان داخلی به‌ویژه عزم و اراده جوانانمان بوده است و چشم امید به کشورهای غربی نداشته‌ایم، با عنایت الهی توانسته‌ایم پیشرفت‌های شگرفی را شاهد باشیم از جمله در حوزه‌های مختلف نظامی و علمی که به‌شدت تحت تحریم بوده‌ایم بالندگی‌مان فراتر از انتظار بوده است.


 وی با اشاره به خیانت غربی‌ها در جنگ کشور ما با عراق و عدم در اختیارگذاری کمترین امکانات جنگی، خاطرنشان کرد: ما با قطع امید از آنها روی پای خود ایستادیم و با همت جوانان غیور این سرزمین در صنایع با تکنولوژی بالای نظامی به تولیدکننده، هواپیما، موشک و پهپاد رسیدیم، تا آنجا که تنها قدرت نظامی منطقه با تسلیحات تدافعی مؤثر نظامی بومی هستیم.
 
 رئیس دانشگاه هنر شیراز افزود: قرارداشتن ما در قله‌های علم و تکنولوژی بدون کمک غرب و اتفاقاً در اوج تحریم آنها به وجود آمده است و مروری بر تاریخ نشانگر آن است که کشورهای استعمارگر غربی تنها دنبال منافع خود بوده و اتفاقاً از ایران پیشرفته، عزتمند و مقتدر هراس دارند و اقدامات شوم آنها نشان داده که نه‌تنها تمایلی به پیشرفت کشور ما ندارند، بلکه آرزوی ضعف ما را در سر می‌پرورانند .

خالدیان در خصوص اینکه عدم اتکا به غرب سبب شده است که در بسیاری دیگر از عرصه‌ها در قله‌ها قرار داشته باشیم، تصریح کرد: کشوری که در زمان رژیم ستم‌شاهی وارد کننده تمام‌عیار محصولات مختلف، صنعتی، کشاورزی و نظامی و مستشاران غربی بود، هم اینک به‌عنوان صادرکننده و یک قطب غیر قابل چشم‌پوشی در دنیا مطرح است، لذا باید در نظر داشته باشیم با اتحاد، همدلی و وفاق ملی تحت رهبری امام خامنه ای می‌توانیم قله‌های بسیار زیاد دیگری را فتح کنیم .


 وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای رئیس‌جمهور، گفت: ان‌شاءالله با عنایت الهی شاهد اعتلای هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.
 
 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان