کد خبر: ۱۵۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
شیرازه گزارش می دهد؛از آمار کلامی تا لیست واقعی

اسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارس

پایگاه خبری تحلیلی خبری شیرازه به منظور شفاف سازی و اطلاع اهالی استان فارس در خصوص اسامی بنگاه های اقتصادی احیا شده در استان، از معاون استاندار خواستار در اختیار قرار دادن لیست اسامی این بنگاه ها به رسانه ها شد که در این بخش تعدادی از اسامی را منتشر میکنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، چندی پیش استاندار فارس در یک مصاحبه خبری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص تعداد کارخانه های راکد و نیمه تعطیل فارس که در دولت سیزدهم احیا شده اند از باز گشت ۲۲۰ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و زیر ظرفیت کار خبر داد و گفت: این تعداد مربوط به شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و شش ماهه اول سالد۱۴۰۱ می باشد.

پس از آن نیز حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار این رسانه مجدد به عدد ۲۲۰ در خصوص تعداد بنگاه های اقتصادی احیا شده اشاره کرد و گفت: قابل ذکر است که ۶۷۱ بنگاه اقتصادی  در استان داریم که مسائل و مشکلاتی که داشتنه اند، بخشی از آنها حل شده است، همچنین واحد های بسیار بزرگی که  با موانعی روبرو بودند نیز در این کارگروه مطرح شده و مشکلاتشان رفع شد. واحد های همچون شرکت گلسار ، واحد صنعتی سیمان سپهر قرو کارزین ،پگاه فارس،اساس صنعت پارس.... که بدهی مالیاتی و یا یا رفع تعهدات ارزی داشته اند و ما توانستیم مشکلاتشان را حل کنیم.

ایزدی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که ۲۲۰ واحد ذکر شده راکد، نیمه فعال یا واحد هایی که زیر ظرفیت کار میکردند،هستند که از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان مهر امسال به چرخه تولید برگردانده شده و رونق دادیم.

وی افزود: همچنیین ۱۱۳واحد راکد احیا شده خارح از شهرک صنعتی در بازه زمانی ذکر شده به چرخه تولید برگشته و توسط این سازمان احیا شدند  که از این اقدام برای 969 نفر اشتغال زایی گردیده است و تعداد ۱۰۷ واحد صنعتی دارای افزایش ظرفیت در همین تاریخ به سرانجام رسیده است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در گفتگوی رئیس سازمان صمت، از واژه ی بنگاه های اقتصادی استفاده شده که شامل کارخانه ها، معادن، کارگاه ها در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت، همچنین  بنگاه های اقتصادی حوزه های گردشگری و کشاورزی استفاده شده که نشان دهنده این است که عدد مذکور تنها مربوط به کارخانه های راکد نیست.

چندی پس از تهیه این گزارش، گفتگو و نشست ها یکی از خبرگزاری های استان با مبهم و غیر قبول دانستن عدد ذکر شده این گفته استاندار و رئیس سازمان صمت را رد کرده و آن را غیر شفاف عنوان کرد و همین موضوع باعث شد مردم نیز به آمار ارائه شده اعتماد نکنند و خواهان شفاف سازی مدیران مربوطه شدند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به منظور اطلاع از ماجرا و شفاف سازی موضوع در گفتگویی اختصاصی با محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواستار ارائه لیست این بنگاه های اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که عدد های ذکر شده قابل تغییرهستند چون ممکن است یک واحد تولیدی در بازه زمانی مشخص به چرخه تولید بازگشته ،اما مجدد به دلیل مشکلات به تعطیلی یا مشکل مواجه شده باشد، اظهار کرد: به طور مثال کارخانه آزمایش مرودشت که مدتی هم فعال شد پس از مدتی به خاطر عدم انجام تعهدات مالکینش تعطیل شد.

معاون استاندارهمچنین به این نکته نیز تاکید کرد که آمار اعلام شده تنها مربوط به حوزه صنعت نیست، بلکه بنگاه های اقتصادی حوزه های گردشگری و کشاورزی را نیز دربر میگیرد.

خبرنگار شیرازه که در ادامه این گفتگو از ربانی زاده درخواست کرد تا لیست اسامی بنگاه های تولیدی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و... را جهت شفاف سازی عموم مردم به منطور انتشار در رسانه در اختیار شیرازه قرار دهد با موافقت وی روبرو شد و مقرر گردید اسامی کامل به همراه مشخصات واحدها و نام شهرستان و مالکین در اختیار رسانه ها گذاشته شود.


اکنون و در این شماره شیرازه به انتشار لیست ۱۱۳ موردی که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت در اختیارش قرار گرفته اقدام نموده و مابقی اسامی به زودی از طریق دفتر معاونت اقتصادی استانداری در اختیار ما قرار گرفته و منتشر خواهد شد.
     
اسامی به شرح ذیل است:

اسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارس
اسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارساسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارساسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارس

اسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارساسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارس

اسامی ۱۱۳ بنگاه اقتصادی راکد، نیمه تعطیل و تکمیل ظرفیت شده استان فارس

انتهای پیام/س/د
نظرات بینندگان