کد خبر: ۱۶۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس:

صدور گذرنامه زیارتی نیاز به مراجعه حضوری ندارد

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس گفت: افراد برای دریافت گذرنامه زیارتی نیاز به مراجعه حضوری به اداره گذرنامه را نخواهند داشت.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مهدی افشین فر در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره گذرنامه در رابطه با شرایط دریافت گذرنامه‌های زیارتی بیان کرد: هزینه صدور گذرنامه در سال جاری ۶۵ هزار تومان است که افراد برای دریافت گذرنامه نیاز به مراجعه حضوری به اداره گذرنامه را نخواهند داشت مگر افرادی که برای دریافت گذرنامه به مشکل برخورده و یا افراد نظامی که فقط با مراجعه حضوری می‌توانند درخواست گذرنامه خود را ثبت کند.

 وی افزود: در شهرستان‌ها نمایندگانی را مستقر کرده‌ایم که افراد شهرستانی هم برای رفع مشکلات خود در صدور گذرنامه زیارتی بدون نیاز به مراجعه به مرکز استان بتوانند در همان شهرستان محل اقامت خود مشکلاتشان را حل کنند.
 

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس مطرح کرد: صدور گذرنامه‌های زیارتی از اپلیکیشن پلیس + ۱۰ و یا وبگاه sakha.epolice اقدام کنند که پس از ثبت طی ۷۲ ساعت به مراکز استان‌ها و با تأخیر یک‌روزه به شهرستان‌ها و با تأخیر بیشتری به روستاها ارسال خواهد شد.
 

افشین فر در رابطه با خروج دانشجویان و مشمولین وظیفه یادآور شد: دانشجویان برای خروج از کشور نیاز به ارائه وثیقه ندارند؛ اما مشمولین وظیفه عمومی بایستی از قبل با هماهنگی برای خروج از کشور در جهت دریافت گذرنامه‌های زیارتی اقدام کنند.

 وی در خصوص آمار گذرنامه‌های صادره ادامه داد: در یک ماه اخیر در سطح استان حدود ۵۰ هزار درخواست گذرنامه عادی زیارتی داشته‌ایم که اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی ۵ سال است.
 

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس در توضیح گذرنامه‌های اتباع تصریح کرد: افرادی که اتباع هستند اقامت و کارت و مجوز دارند هم می‌توانند در جهت دریافت گذرنامه‌های زیارتی اقدام نمایند؛ اما افرادی که به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند نمی‌توانند درخواستی ثبت کنند.

 افشین فر اضافه کرد: سال گذشته گذرنامه‌های فاقد اعتبار را ۶ ماه با نصب برچسب بر روی گذرنامه را تمدید کردیم؛ اما امسال موافقت نشد.
 وی یادآور شد: گذرنامه‌های زیارتی هزینه و صفحات کمتری به نسبت دیگر گذرنامه‌ها دارد که فقط هم برای سفر به عراق می‌توان از آن استفاده کرد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان